13-10-05

Ideale man is een uberseksueel

Vandaag gelezen in De Standaard: “Ideale man is een uberseksueel”

MCU schrijft het volgende: “Juist op het moment dat mannen wereldwijd meer ’metroseksueel’ probeerden te zijn, komt een groep van Amerikaanse, invloedrijke vrouwen met een nieuwe definitie van de ideale man: de uberseksueel.

Deze nieuwe man wordt volgens Marian Salzman, Ira Matathia en Ann O'Reilly verpersoonlijkt door Bono, de zanger van U2, die over politiek kan praten met premiers, over cultuur met artiesten, over gevoelens met vrouwen en over voetbal met zijn vrienden op café.

Dat staat in sterk contrast met de ideale man van vorig jaar: de metroseksueel. Die moest extreem vrouwelijk zijn en behalve zijn parfum ook zijn haarkleuringen met zijn vriendin delen. Vorig jaar was David Beckham hét voorbeeld van de ideale man.

In de huidige top tien van de nieuw gedefinieerde ideale man prijken namen als George Clooney, Bill Clinton, Pierce Brosnan maar even goed Arnold Schwarzenegger. ,,Uber duidt op het beste in alles,'' zegt Marian Salzman, die het trendspotting boek ,,The future of Men'' schreef. ,,Uberseksuelen zijn de meest aantrekkelijke mannen -niet alleen fysisch- en de meest dynamische. Ze zijn zelfzeker, mannelijk, stijlvol, sterk, eerlijk én sociaal bewust.”

 

Na wat gesurf blijkt dat de 3 dames niet alleen trendspotters zijn, maar vooral marketingboeken schrijven, en dat is wat dit nieuwe boek eigenlijk ook is, volgens Bertrand Weegenaar “is het voor managers boven de zeg 40 (je moet ergens een streep trekken) wenselijk te weten waar hun jongere medewerkers (vanuit managementoogpunt) of hun klant (vanuit marketing) mee bezig zijn. Hun beeld van werk, relaties, ontspanning etc. is totaal anders dan hoe wij dit ooit geleerd hebben (en nu toepassen).”

 

Goed om weten dus, zal het misschien eens suggereren aan de marketingmensen van Shell (waar ik momenteel interim J )

16:55 Gepost door Sara | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.